Įmonių Atributikos ir Dovanų Pokyčiai

Dovanu-Pokyciai-Marketinge-Multidora

Įmonių Atributikos ir Dovanų Pokyčiai

Paprastai sakoma, kad tik kvailiai mokosi iš savo klaidų. Kultūringai sakoma, kad „Historia est magistra vitae“, todėl mokytis iš praeities yra būtina.

Galvodama apie tai, kas dabar vyksta, pastebėjau, kad nuolat grįžtu į 2008-2009m. krizės laikus. Tuomet mums pavyko. O jeigu pavyko tuomet, kokią anų metų patirtį būtų prasminga perkelti į nūdieną?

Ieškodama informacijos, pamačiau 2008m. „Financial Times“ išspausdintą Harvardo Universiteto verslo mokyklos profesoriaus straipsnį „8 faktoriai į kuriuos turėtume atsižvelgti rengdami rinkodaros planą recesijos laikotarpiui“.

„Marketingistai turėtų užsisegti saugos diržus ilgam ir sunkiam periodui. Jie, kaip niekas kitas, patirs stiprų spaudimą ir privalės įrodyti rinkodaros išlaidų grąžą“. Išanalizavęs tuometinę situaciją rinkoje, profesorius pateikia 8 punktus, į kuriuos reikėtų atsižvelgti, rengiant rinkodaros planą Recesijos laikotarpiui:

  • Ištirkite klientą. Užuot sumažinę biudžetą rinkos tyrimams, turite daugiau nei bet kada žinoti, kaip vartotojai iš naujo nustato vertę ir reaguoja į nuosmukį. Vartotojas ilgiau užtrunka rinkdamasis, atideda pirkimus, perka mažiau ir pigiau. Vakar dienos „Must-have“, šiandien tampa „Can-live without“.
  • Skirkite dėmesį šeimos vertybėms. Atėjus sunkmečiui, mes linkę traukti „į savo kaimą“. Netikrumas mus verčia likti namuose, palaikyti ryšį su šeima ir draugais.
  • Išlaikykite rinkodaros išlaidas. Jeigu vis tik turite jas sumažinti, pasistenkite išlaikyti reklamos dažnį.
  • Koreguokite produktų portfelį. Akcentuokite tuos produktus ar paslaugas, kurie atitinka pasikeitusią realybę.
  • Adekvačiai reaguokite į stresinę situaciją rinkoje. Kai daugelis įnirtingai kovoja dėl rinkos dalies išlaikymo ar net dėl išlikimo, svarbu tiksliai žinoti kaštų struktūrą, kad jų mažinimas mažiausiai atsilieptų klientams.
  • Palaikykite distributorius (atstovus/platintojus). Ypatingą dėmesį skirkite tiems, kurie yra pastovūs ir lojalūs.
  • Keiskite ir koreguokite kainų nustatymo taktiką.
  • Visuose komunikacijos lygiuose pabrėžkite pagrindines vertybes. Vadovai turi praleisti kuo daugiau laiko su savo darbuotojais ir klientais.

Straipsnis užbaigiamas išvada: Nuosmukio metu, sėkmingos įmonės neatsisako savo marketingo strategijos. Jos ją adaptuoja!

Ar po 12 metų šie punktai vis dar aktualūs? Natūralu, kad lyginti 2008-2009 metų krizę su dabartine situacija dar anksti, tačiau korekcijas savo marketingo planuose esame priversti daryti jau dabar.

Ką manote, kokius patarimus gautume šiandien?  Esame pasiruošę adaptacijoms, ar drąstiškam biudžeto karpymui? Kelis įmonių atributikos bei dovanų strategijos pokyčius įvardinsime jau sekančiuose įrašuose, tad nepamirškite įsijungti “primintukų” ir mes būtinai apie naujus įrašus jums pranešime!

 

No Comments

Post A Comment